Facebook i Google u pohodu na Amazonovo tržište e-trgovine

Amazon bi mogao dobiti konkurenciju na području e-trgovine jer Facebook i Google žele što veći dio “kolača”, podosta velikog “kolača”.

Prvenstveno, riječ je o sjevernoameričkom tržištu, ali Google i Facebook brzo će se početi širiti globalnije, dok ne postanu Amazonova konkurencija u svakom kutku planete. Jer, mjesta uistinu ima za sve i nekako se čini čudno da jedna kompanija kontrolira toliki dio tržišta, kao što kontrolira Amazon.

Konkretnije, samo u Sjevernoj Americi Amazon.com bilježio je kroz 2019. čak 2,25 milijardi američkih dolara operativnog profita. Amazon Web Services (AWS), bilježi manje – 2,18 milijardi dolara. Kad se zna koliko AWS dominira u odnosu na konkurenciju i koliki potencijal nudi kompaniji, jasno je koliko tek znači za Amazon njegova e-trgovina. Zato, neće shvatiti Google i Facebook olako.

Naime, Google pokreće Google Shopping i najveća prednost, barem u samom početku, bit će ta što ne postoje naknade. Upravo tako, Google uklanja apsolutno sve naknade! Istovremeno, Facebook uzima tek pet posto provizije kod ostvarene prodaje, što uključuje i proviziju kod naplate.

Primjerice, Amazon, eBay i drugi uzimaju na dvije strane, kod obavljanja prodaje i(li) kupnje te kod procesuiranja naplate. Prodavači time nisu zadovoljni, ali nemaju izbora. Odnosno, nisu ga imali. Kad stave na papir besplatno i pet posto u odnosu na osam do 17 posto provizije, jasno je što će izabrati.

Za Amazon je to nova situacija, spomenuti eBay i Walmart.com ne pokušavaju se nadmetati cijenama pa opasnosti za Amazon nije bilo ni u jednom trenutku, bezbrižno je rastao svih ovih godina. No, očekivalo se da će prije ili kasnije doći do promjena, koje su nužne kako bi tržište bilo uravnoteženo i stabilnije.

Iako se to možda neće svidjeti Amazonu, svakako hoće onima koji posluju preko te i sličnih platformi.