Je li odzvonilo “like” i “share” gumbu kakve poznajemo?

Europski sud je donio povijesnu odluku koja bi mogla značiti kraj za “Like” i “Share” gumbe, barem u obliku u kojem smo ih imali dosad.

Prema odluci, svi koji nude “Like” i “Share” mogućnosti odgovorni su i za podatke koji se šalju Facebooku, gigantu koji stoji iza “Like” i “Share” izuma.

Ukratko, kada se postavlja na stranicu plugin koji omogućuje pojavljivanje tih gumba, automatski se time povlači i praćenje korisnika kroz kolačiće, trackere i razne druge za korisnike neželjene stvari. Što je za Opću uredbu o zaštiti podataka (GDPR) neprihvatljiva pojava.

Cijela priča počela je još 2015., kada je njemačka trgovina za prodaju odjeće Fashion ID završila na sudu jer je navodno slala privatne podatke svojih korisnika Facebooku. Dakako, bez njihove privole.

Sud je tada donio odluku prema kojoj je upravo Fashion ID odgovoran za prikupljanje i slanje tih podataka, a sve zbog činjenice da je na svojoj web stranici imao istaknut gumb “Like” kako bi njihovi proizvodi bili vidljiviji na Facebooku.

Ono što će se ovom sadašnjom odlukom postići jest da će svi koji imaju “Like” i “Share” na svom webu morati dobiti odobrenje korisnika, prije nego što krenu sa slanjem podataka Facebooku.

Ukratko, korisnici koji žele zaštitu svoje privatnosti mogu ostati bez “Like” i “Share”.

Dakle, sada će sve biti na pojedincu, kako bi se prekinula dosadašnja praksa “rada iza leđa”, tj. prikupljanja informacija i distribuiranja tko zna gdje i tko zna na koji način. Ovako ipak postoji određena kontrola, ali i određena odgovornost.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *