Preporuke za očuvanje zdravlja starijih osoba

Smatra se, temeljem dostupnih podataka o novom koronavirusu, da starije osobe i osobe oboljele od kronične bolesti imaju veći rizik od razvoja težeg oblika COVID-19.

Stoga se i preporučuju sljedeće mjere prevencije za građane ovih osjetljivih skupina.

Starije osobe i osobe s kroničnim bolestima trebaju se pridržavati istih općih mjera zaštite, kao i opća populacija, uz napomenu da trebaju nastaviti koristiti svu do sada preporučenu terapiju prema savjetu liječnika.

Najučinkovitije opće mjere prevencije uključuju:
Često perite ruke sapunom i vodom u trajanju od 20-tak sekundi ili protrljajte ruke sredstvima koja sadrže 70% alkohola.

Izbjegavajte dodirivanje očiju, nosa i usta.

Čuvajte higijenu zraka na način da kašljete ili kišete u savinuti lakat ili papirnatu maramicu te odmah potom bacite papirnatu maramicu u kantu za otpatke koja ima poklopac.

Nošenje medicinske maske preporučeno je. Nakon uklanjanja maske s lica obvezno je provesti higijenu ruku.

Posebno je važno održavati osobnu higijenu, kao i čistoću svoje okoline.

Održavajte higijenu svog stambenog prostora na način da povremeno prebrišete površine koje se često dotiču rukama sa sredstvom za dezinfekciju površina kakvo i inače koriste u kućanstvu, uz redovito provjetravanje.

Održavanje razmaka u društvenom kontaktu s drugim osobama najmanje 1 metar.

Generalni direktor Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) pozvao je sve starije od 60 godina da izbjegavaju posjećivanje i ulaženje u prenapučena javna područja ili mjesta. U to se ubrajaju i sredstva javnog prijevoza u razdobljima najvećih dnevnih gužvi te javna okupljanja, ali i odlasci u trgovine u razdobljima kada se očekuje najveća dnevna posjećenost.

Također je apelirao na navedenu skupinu da se prije odlaska u ambulantu ili bolnicu prethodno telefonski konzultira s liječnikom.

Prema preporukama Nacionalnog stožera civilne zaštite savjetuje se starijim osobama da ostanu u svojim domovima i, ukoliko im je potrebno, zatraže pomoć Crvenog križa.

Nastavite s vašim normalnim kućnim aktivnostima, ne zaboravite na tjelesnu aktivnost sukladno svojoj funkcionalnoj sposobnosti (vježbe disanja, jačanja mišića male zdjelice, istezanja, hodanje).

Ako postoje uvjeti, prošećite po svježem zraku bez kontakta s drugim osobama.

Razgovor sa stručnom osobom mnogima pomaže. Savjeti psihologa, psihoterapeuta i preporuke psihijatara u ovakvoj kriznoj situaciji mogu olakšati situaciju i smanjiti razinu tjeskobe.

Pliva