Živi zdravo: Povrće, voće i vježbe u službi zdravlja

Redovita konzumacija voća i povrća je u istraživanju provedenom u SAD na Mayo Clinic povezana s 41%-tnim smanjenjem rizika za zatajivanje srca.
Nasuprot tome, prehrana utemeljena na mesu, prženoj i industrijski prerađenoj hrani je povezana s prosječno 72% većim rizikom za zatajivanje srca.

Svaka bolest koja zahvaća srce i ometa normalnu cirkulaciju krvi može dovesti do zatajivanja srca.

Zatajivanje srca je vodeći uzrok hospitalizacije kod osoba starijih od 65 godina, piše Journal of the American College of Cardiology.

Novi nalazi su dobiveni analizom podataka prikupljenih tijekom 9 godina od oko 16000 osoba starijih od 45 godina.

Redovito vježbanje može poništiti negativan učinak dugotrajnog sjedenja, pokazuju podaci prikupljeni od 150000 odraslih ispitanika.
Niz ranijih studija je povezao dugotrajno sjedenje s povećanjem rizika za bolesti srca i preuranjenu smrt.

Prema novim podacima, za anuliranje ovog rizika je potrebno barem 30 minuta umjerene tjelesne aktivnosti većinu dana u nedelji.

To se odnosi i na aktivnosti poput vrtlarenja ili hodanja, dodaju australski znanstvenici s University of Sydney.

Po njihovim riječima, osobama koje sjede više od 8 sati dnevno je ipak potrebna duže i intenzivnije vježbanje.

Nalazi američkih znanstvenika s Marshall University sugeriraju kako kapsaicin, sastojak zaslužan za okus ljute paprike, može spriječiti prvu fazu procesa razvoja metastaza.

Učinak kapsaicina je testiran u laboratoriju na više tipova stanica raka te na miševima s rakom pluća.

Dodatne analize su pokazale kako kapsaicin može blokirati djelovanje proteina nazvanog Src koji ima ključnu ulogu u pojavi metastaza raka pluća.

Istraživači se nadaju kako će njihov rad rezultirati kombinacijom klasične kemoterapije i novog tretmana kapsaicinom.

Petogodišnja stopa preživljavanja raka pluća iznosi oko 10%.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *